ashdksjahdjksahdkjsahdjhskjas

 

 

 

 

 

 

 

* * *   Vitajte na oficiálnych webových stránkach Cirkevného gymnázia sv. Mikuláša v Starej Ľubovni ! ! !   * * *

 

   Kontakt :

 

Cirkevné gymnázium sv. Mikuláša

Štúrova 3

064 01 Stará Ľubovňa

 

 

 tel.:  +421 52 4323337

fax:  +421 52 4323458

E-mail:  cgm@slnet.sk

 

www.cgmsl.edu.sk

www.zscm.edu.sk

 

       
 

 

 

Školský učebný plán pre reformné ročníky

 

Vzdelávacia oblasť

Predmet/ročník

1.

2.

3.

4.

Spolu

 

Jazyk a komunikácia

slovenský jazyk a liter.

 

3

 

4

 

3

 

3

 

13

 

prvý cudzí jazyk

 

4

 

4

 

4

 

4

 

16

 

druhý cudzí jazyk

 

2

 

2

 

2

 

2

 

8

 

Človek a príroda

 

fyzika

 

3

 

3

 

1

 

 

7

 

chémia

 

3

 

3

 

1

 

 

7

 

biológia

 

3

 

3

 

1

 

 

7

 

Človek a spoločnosť

 

dejepis

 

2

 

2

 

2

 

 

6

 

geografia

 

1

 

2

 

1

 

 

4

 

občianska náuka

 

 

 

2

 

1

 

3

 

Človek a hodnoty

 

náboženstvo

 

2

 

2

 

2

 

2

 

4

psychosociálny tréning

 

 

 

 

1

 

1

Matematika a práca s informáciami

 

matematika

 

4

 

3

 

4

 

1

 

11

 

informatika

 

1

 

1

 

1

 

 

3

Umenie a kultúra

 

umenie a kultúra

 

1

 

1

 

1

 

1

 

4

Zdravie a pohyb

telesná a športová výchova

 

2

 

2

 

2

 

2

 

8

Voliteľné hodiny

 

-

-

4

13

17

 

Poznámky

 

Žiaci si  volia  cudzie jazyky z ponuky týchto jazykov: anglický jazyk, nemecký jazyk, ruský jazyk. Na hodinách cudzieho jazyka, fyziky (laboratórne cvičenia), biológie (laboratórne cvičenia), chémie (laboratórne cvičenia), informatiky sa žiaci delia na skupiny.  Na hodinách telesnej výchovy sa vytvárajú skupiny z chlapcov a skupiny z dievčat.

V štvrtom ročníku žiaci majú možnosť si zvoliť tri (trojhodinové) predmety z ponuky týchto predmetov – slovenský jazyk a literatúra, prvý cudzí jazyk, druhý cudzí jazyk,  fyzika, chémia, biológia, dejepis, geografia, občianska náuka, katolícke náboženstvo, matematika, informatika, umenie a kultúra; dva dvojhodinové predmet z ponuky predmetov –  konverzácia v prvom cudzom jazyku, v druhom cudzom jazyku, seminár zo slovenského jazyka.

 

 

Učebný plán

 

s platnosťou od 1. 9. 2005 pre tretí a štvrtý ročník

 

   

P. č.

PREDMET

ROČNÍK

SPOLU

počet hodín v ročníku

1.

2.

3.

4.

1.

Rímskokatolícke náboženstvo (a)

2

2

2

2

8

2.

Slovenský jazyk a literatúra (a)

3

3

3

4

13

3.

Cudzí jazyk I. (b)

3

3

3

3

12

4.

Cudzí jazyk II. (b)

3

3

3

3

12

5.

Dejepis

2

2

2

 

6

6.

Náuka o spoločnosti

 

1

2

 

3

7.

Matematika (a)

4

4

5

 

13

8.

Informatika (c)

2

1

 

 

3

9.

Fyzika (d)

2

3

3

 

8

10.

Chémia (d)

3

2

3

 

8

11.

Biológia (d)

3

3

2

 

8

12.

Geografia

2

2

 

 

4

13.

Estetika (a)

 

 

1

 

1

14.

Telesná výchova (e)

2

2

2

2

8

15.

Rozširujúce predmety (g)

 

 

 

16

16

16.

S P O L U

31

31

31

30

123

17.

Nepovinné predmety (f)

4

4

4

4

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* pozri poznámky v tabuľkovej časti

 

 

UČEBNÝ PLÁN

 

           Cieľom učebného plánu je umožniť škole výraznejšiu vnútornú diferenciáciu, väčšiu voliteľnosť učebných predmetov žiakmi. Takto sa môže lepšie a efektívnejšie zabezpečiť štúdium a príprava študentov podľa ich záujmov a potrieb, s dôrazom hlavne na prípravu na novú formu maturitnej skúšky a budúce štúdium na vysokých školách.  Učebný plán je s platnosťou od 1. 9. 2005.  

 

 

Koncepcia učebného plánu

 

            V 1.-3. ročníku je kumulovaná väčšina vyučovacích predmetov. Žiaci by mali zvládnuť základné učivo daného predmetu vychádzajúc zo štandardov pre tieto predmety. K novej diferenciácii prichádza vo štvrtom ročníku takto:

 

1.        Predpísané sú tieto predmety:

                  Slovenský jazyk a literatúra

                  Rímskokatolícke náboženstvo

                  Cudzí jazyk I

                  Cudzí jazyk II

                  Telesná výchova

                  Spolu: 14 hodín

 

2.       Žiak je povinný si zvoliť 16  vyučovacích hodín /rozširujúce predmety/.

 

3.       Žiak si volí 3 štvorhodinové predmety z nasledujúcej ponuky:

                  Dejepis

                  Náuka o spoločnosti

                  Anglický jazyk

                  Nemecký jazyk

                  Matematika

                  Informatika

                  Fyzika

                  Chémia

                  Biológia

                  Geografia

                  Rímskokatolícke náboženstvo

 

4.       Žiak si volí 2 dvojhodinové predmety z ponuky seminárov.

 

5.       Žiak si môže vybrať len 1 dvojhodinu z daného seminára.

 

6.       Žiak si z daného predmetu môže zvoliť najviac 7 hodín /ide hlavne o CJ/.

 

7.       Výber rozširujúcich predmetov sa vykonáva podľa časového harmonogramu výberu predmetov.

 

  

Poznámky k tabuľkovej časti

 

(a)     Triedu, ktorá má aspoň 26 žiakov, možno deliť na jednej vyučovacej hodine v týždni na dve skupiny.

 

(b)     Vyučujú sa dva z jazykov: anglický, francúzsky, nemecký, ruský, španielsky alebo taliansky. Trieda sa delí na skupiny podľa platných predpisov.

 

(c)     Predmet má charakter cvičení, trieda sa delí na skupiny podľa platných predpisov.

 

(d)     V každom ročníku sa na jednej hodine týždenne trieda delí na skupiny podľa platných predpisov. V ročníkoch s trojhodinovou dotáciou sa všetky delené hodiny využívajú na cvičenia.

 

(e)     Trieda sa delí na skupiny chlapcov a dievčat podľa platných predpisov. Súčasťou vyučovania je týždenný lyžiarsky kurz v prvom ročníku resp. tercii a sexte, plavecký kurz v sekunde a kurz ochrany prírody a človeka v treťom ročníku resp. septime.

 

(f)       Tieto predmety sa neklasifikujú, v katalógu a na vysvedčení sa uvedie „absolvoval/a“.  Môžu sa vytvárať skupiny žiakov z rôznych tried a ročníkov a využívať platné predpisy o delení tried na skupiny.

 

(g)     Rozširujúce predmety sú určené na zavedenie voliteľných predmetov v poslednom /maturitnom/ ročníku. Na vyučovanie týchto predmetov sa utvárajú skupiny žiakov s využitím platných predpisov o delení tried na skupiny. O počte skupín a o počte žiakov v skupinách rozhoduje riaditeľ školy podľa záujmu žiakov a podmienok školy. Skupiny možno tvoriť aj žiakmi rôznych maturitných tried. Všetky rozširujúce predmety sa klasifikujú podľa platného klasifikačného poriadku.

 

ZOZNAM  VOLITEĽNÝCH  PREDMETOV

 

Seminár zo slovenského jazyka

Literárny seminár

Seminár z dejepisu

Sociológia

Ekonomika

Pedagogika

Psychológia

Spoločenskovedný seminár

Estetická výchova

Dejiny umenia

Konverzácia v cudzom jazyku

Ďalší cudzí jazyk

Latinčina

Seminár z náboženstva

Seminár z matematiky

Informatika

Programovanie

Seminár z fyziky

Cvičenia z fyziky

Elektronika

Audio a videotechnika

Seminár z chémie

Cvičenia z chémie

Seminár z biológie

Cvičenia z biológie

Seminár z geografie

Ekológia

Geológia

Deskriptívna geometria

Technická grafika

Základy administratívy

 

ZOZNAM  NEPOVINNÝCH  PREDMETOV

 

Cvičenia zo slovenského jazyka

Umelecký prednes

Sociológia

Pedagogika

Ekonomika

Psychológia

Konverzácia v cudzom jazyku

Ďalší cudzí jazyk

Latinčina

Seminár z náboženstva

Estetická výchova

Hudobná výchova

Výtvarná výchova

Cvičenia z matematiky

Cvičenia z informatiky

Cvičenia z programovania

Cvičenia z fyziky

Elektronika

Audio a videotechnika

Cvičenia z chémie

Cvičenia z biológie

Cvičenia z geografie

Ekológia

Geológia

Športové hry

Deskriptívna geometria

Technická grafika

Základy administratívy

 

 

 

Učebný plán

 

    a) Cieľ učebného plánu

   b) Koncepcia učebného plánu

   c) Poznámky k tabuľkovej časti

   d) Zoznam voliteľných predmetov

   e) Zoznam nepovinných predmetov