|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]()
ashdksjahdjksahdkjsahdjhskjas
|
![]()
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Školský učebný plán pre reformné ročníky
Poznámky
Žiaci si volia cudzie jazyky z ponuky týchto jazykov: anglický jazyk, nemecký jazyk, ruský jazyk. Na hodinách cudzieho jazyka, fyziky (laboratórne cvičenia), biológie (laboratórne cvičenia), chémie (laboratórne cvičenia), informatiky sa žiaci delia na skupiny. Na hodinách telesnej výchovy sa vytvárajú skupiny z chlapcov a skupiny z dievčat. V štvrtom ročníku žiaci majú možnosť si zvoliť tri (trojhodinové) predmety z ponuky týchto predmetov – slovenský jazyk a literatúra, prvý cudzí jazyk, druhý cudzí jazyk, fyzika, chémia, biológia, dejepis, geografia, občianska náuka, katolícke náboženstvo, matematika, informatika, umenie a kultúra; dva dvojhodinové predmet z ponuky predmetov – konverzácia v prvom cudzom jazyku, v druhom cudzom jazyku, seminár zo slovenského jazyka.
Učebný plán
s platnosťou od 1. 9. 2005 pre tretí a štvrtý ročník
UČEBNÝ PLÁN
Cieľom učebného plánu je umožniť škole výraznejšiu vnútornú diferenciáciu, väčšiu voliteľnosť učebných predmetov žiakmi. Takto sa môže lepšie a efektívnejšie zabezpečiť štúdium a príprava študentov podľa ich záujmov a potrieb, s dôrazom hlavne na prípravu na novú formu maturitnej skúšky a budúce štúdium na vysokých školách. Učebný plán je s platnosťou od 1. 9. 2005.
Koncepcia učebného plánu
V 1.-3. ročníku je kumulovaná väčšina vyučovacích predmetov. Žiaci by mali zvládnuť základné učivo daného predmetu vychádzajúc zo štandardov pre tieto predmety. K novej diferenciácii prichádza vo štvrtom ročníku takto:
1. Predpísané sú tieto predmety: Slovenský jazyk a literatúra Rímskokatolícke náboženstvo Cudzí jazyk I Cudzí jazyk II Telesná výchova Spolu: 14 hodín
2. Žiak je povinný si zvoliť 16 vyučovacích hodín /rozširujúce predmety/.
3. Žiak si volí 3 štvorhodinové predmety z nasledujúcej ponuky: Dejepis Náuka o spoločnosti Anglický jazyk Nemecký jazyk Matematika Informatika Fyzika Chémia Biológia Geografia Rímskokatolícke náboženstvo
4. Žiak si volí 2 dvojhodinové predmety z ponuky seminárov.
5. Žiak si môže vybrať len 1 dvojhodinu z daného seminára.
6. Žiak si z daného predmetu môže zvoliť najviac 7 hodín /ide hlavne o CJ/.
7. Výber rozširujúcich predmetov sa vykonáva podľa časového harmonogramu výberu predmetov.
(a) Triedu, ktorá má aspoň 26 žiakov, možno deliť na jednej vyučovacej hodine v týždni na dve skupiny.
(b) Vyučujú sa dva z jazykov: anglický, francúzsky, nemecký, ruský, španielsky alebo taliansky. Trieda sa delí na skupiny podľa platných predpisov.
(c) Predmet má charakter cvičení, trieda sa delí na skupiny podľa platných predpisov.
(d) V každom ročníku sa na jednej hodine týždenne trieda delí na skupiny podľa platných predpisov. V ročníkoch s trojhodinovou dotáciou sa všetky delené hodiny využívajú na cvičenia.
(e) Trieda sa delí na skupiny chlapcov a dievčat podľa platných predpisov. Súčasťou vyučovania je týždenný lyžiarsky kurz v prvom ročníku resp. tercii a sexte, plavecký kurz v sekunde a kurz ochrany prírody a človeka v treťom ročníku resp. septime.
(f) Tieto predmety sa neklasifikujú, v katalógu a na vysvedčení sa uvedie „absolvoval/a“. Môžu sa vytvárať skupiny žiakov z rôznych tried a ročníkov a využívať platné predpisy o delení tried na skupiny.
(g) Rozširujúce predmety sú určené na zavedenie voliteľných predmetov v poslednom /maturitnom/ ročníku. Na vyučovanie týchto predmetov sa utvárajú skupiny žiakov s využitím platných predpisov o delení tried na skupiny. O počte skupín a o počte žiakov v skupinách rozhoduje riaditeľ školy podľa záujmu žiakov a podmienok školy. Skupiny možno tvoriť aj žiakmi rôznych maturitných tried. Všetky rozširujúce predmety sa klasifikujú podľa platného klasifikačného poriadku.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster cgmsl. Optimalizované pre IE 5,6 a 7 v rozlíšení 1158 x 864. |